31012012

jag har blivit så otroligt onyttig på sistone, det är helt sjukt.
har aldrig brytt mej särskilt om vad jag äter o sisådär.
jag ser ut som jag gör o dom som inte gillar det behöver inte engagera sig i mitt utseende.
men sen pojkvännis flytta har det blivit onyttig mat, då varken någon av oss orkar ställa oss o laga så beställer vi istället. Supergott men funkar inte i längden, plus att jag blir urfattig!
Myskvällar alldeles för ofta med pepsi, chips, godis osv. gott det med men funkar som sagt inte.
Så nu hade jag tänkt försöka sluta med mycket onödigt. Inte allt på en gång för det funkar inte o man ska kunna få unna sig ibland. Men tänkte skippa o köpa det där godiset o chipsen som man är sugen på men efter tre bitar är man inte ens sugen på det längre utan äter det mest för man har betalat för det.
Så istället för colan, pepsin man dricker så dricker jag ofantligt mycket te just nu! Nyttigt o koffein i (pigg tjej!!!!). Visst eftersom jag är diabetiker så dricker jag inte vanlig söt dricka så den är inte onyttig så men det sliter så otroligt mycket på tänderna! Istället för godiset o chipsen så har man alternativ som grönsaker + dipp (låg fetthalts creme fraiche). Gott o sötsuget försvinner. Dricker även osötat smultronjuice för att lura kroppen på en liten sockerkick.
Ska verkligen försöka klara det här nu, iaf några månader helst fram till studenten. Sen får man se hur fortsättningen blir. Kommer dock unna mej mat o sånt bara inte alls lika mycket som innan.
Vet inte riktigt varför jag skriver ut detta här, skönt att skriva av sina tankar o idéer ibland och om man glömmer bort sig så har man det alltid nerskrivet o vännerna kan påminna en också. (Har försökt liknande saker innan men glömt bort o sedan struntat i det när jag kommit på det igen haha).
Men om någon tycker det är intressant o läsa/prata om osv skicka gärna iväg en kommentar eller ett mail till [email protected]. Bättre att stötta varann o va två än att va ensam :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0